Reakce na poptávky
Zájem o poptávku
Dostali jste od nás poptávku, která vás zaujala, ale nevíte, jak na ni co nejlépe zareagovat?
U každé poptávky vidíte počet kreditů, které vám budou v případě výměny kontaktů se zákazníkem, odečteny. Můžete si dopředu promyslet, zda je pro vás poptávka opravdu zajímavá a o Příležitost stojíte.
Pokud se rozhodnete dát nabídku, můžete odeslat připravenou Vizitku. Nejde ale o plnohodnotnou nabídku a zákazník vždy ocení zprávu přímo od vás.
Vaše nabídka
Nabídky jsou omezeny vaším programem a především aktuální Úrovní vašeho účtu. Platnost odeslané nabídky je maximálně 21 dní, ale pokud nechcete tak dlouho čekat, můžete nastavit kratší platnost nabídky.
O jednu poptávku mohou soupeřit maximálně 4 řemeslníci.
"Zkuste využít našich ověřených tipů a zvyšte své šance získat Příležitost a zakázky!” radí Dana z NejŘemeslníků.
Jak na skvělou nabídku? Tady je 5 tipů, které vám pomohou:
Cenová nabídka není nutná. Pokud je poptávka zadána tak, že umožňuje provést kalkulaci, je to ale samozřejmě lepší. Firmy se často bojí, že pokud zadají konkrétní cenu a při prohlídce nebo realizaci se cena kvůli vícepracím zvýší, zákazník bude požadovat dodržení původní nabídky. V případě, že nechcete uvádět konkrétní částku, zkuste vytyčit alespoň přibližné cenové rozpětí.
Nabídněte osobní schůzku. Některé drobné zakázky se samozřejmě dají domluvit online. Vždy je ale lepší nabídnout osobní schůzku a obhlédnutí problému. Poptávající není odborník a proto potřebuje vaše rady a vyhodnocení situace. Osobní kontakt navíc zvyšuje možnost, že si zákazník vybere právě vás.
Komunikujte. Poptávající ví, že jste řemeslník a neočekává nabídku o rozsahu několika stran. Přílišná stručnost může ale zákazníka odradit. Stejně tak jako používání přednastavených odpovědí. Pokud použijete přednastavenou odpověď, nezapomínejte se k ní vrátit a doplnit zprávu vlastními slovy. Pokud není v poptávce uvedeno vše potřebné, požádejte v diskuzi o doplňující informace. Za řemeslníky mluví práce, ale i slova jsou potřeba!
Nabídněte něco extra. Nemáme na mysli slevu ve výši vašeho výdělku, ale příjemnou drobnost navíc - třeba odvoz odpadu, úklid nebo bezplatnou konzultaci. I když se může zdát, že jde o samozřejmé věci, není tomu tak. A lidé mají rádi, když za své peníze dostanou něco navíc!
Jednejte slušně a poctivě. A dotahujte věci do konce. Vyhněte se odpovědím, které by zákazník mohl považovat za sarkastické a nezesměšňujte potenciálního zákazníka. Pamatujte na to, že vy jste odborník a víte, co a jak! Narozdíl od poptávajícího, který se v oboru nevyzná. V písemné komunikaci se pokuste o co nejspisovnější projev.
Stát se může cokoliv! Dostanete výhodnější zakázku, během obhlídky zjistíte, že nemáte dostatečné vybavení nebo zakázka ve skutečnosti neodpovídá vaší činnosti a nebo třeba během realizace onemocníte. Nejhorší je zmizet, přestat komunikovat nebo vůbec nezvedat telefon. K případnému problému se postavte čelem a jednejte férově, správný přístup se vyplatí :-)
Aktualizováno dne: 16/10/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.